Landkreuzerیکی از فوق سنگین ترین تانک های تاریخ

آلمانها دراواخر جنگ جهانی دوم وقتی که شکست خود را نزدیک می دیدند باز هم امید خودرا ازدست نداده وسلاح هایی را ساختند که تا به امروز از شگفت انگیز ترین سلاحها هستند.

درمقاله های قبل یکی ازاین سلاح ها را که همان تانک تایگر بود را معرفی کردیم .

امروز قصدمان معرفی شاهکار اشپیر ،مهندس آلمانی را معرفی کنیم.

این تانک  بیش از 1500 تن وزن و قابلیت حمل بیش از 100 نفر را دارد. این هیولا در سال 1943 توسط «آلبرت اشپیر» آلمانی ساخته شد. در 23 ژوئن سال 1942 وزیر دفاع آلمان نازی پیشنهاد ساخت چنین تانکی را مطرح کرد که پس از موافقت آدولف هیتلر با این طرح، دستور طراحی و تولید این تانک فوق سنگین را صادر کرد. می توان نام این تانک یا نفربر را توپ هم گذاشت چون علاوه بر حمل تعداد زیادی افراد به دو توپ 250 م م و یک توپ 80 م م هم مجهز هست ولی بر خلاف ویژگی های منحصر به فرد این توپ، تانک، نفر سرعت بسیار پایینی دارد. سرعت این تانک حداکثر فقط 15کیلومتر در ساعت است.


چنین تانکی و یا نفربری در واقع جزو بهترین تانکهایی بوده است که موشک ها و یا راکت های ضد تانک و یا نفربر بر روی آن اثر چندانی نمی کرده و از بدنه ای تشکیل می شده که تقریبا مثل بدنه کانتینر بوده و گلوله نمی توانست در آن نفوذ چندانی کند و در حقیقت آسیبی به افراد حاضر در نفربر نمی رسید. در وب سایت هیتلر روح آلمان گفته شده که از این تانک 5 دستگاه ساخته شد که هر کدام از آنها توانستند ضربات بسیار زیادی رو به نیرو های متفقین بزنند. این سایت علاوه بر این گفته ها می گوید: این تانک به پیشرفته ترین توپ های ضد هوایی مجهز بود و همینطور قادر بود با بیشتر جنگنده ها مقابله کند و همچنین به جز موشک ها با شعاع انفجار 8 کیلمتر قادر به منهدم کردن این هیولا نبودند. این سایت می افزاید که بعد از نزدیک شدن متحدین به مرزهای آلمان ، ژنرال پسترو فتنون دستور داد که این 5 دستگاه هیولا را در کوه های آلمان در زیر خاک مدفون کنند تا دست متحدین به تکنولوژی و ساخت چنین تانکی در صورت پیروزی بر آلمان نرسد.

هیچ نیرویی نتوانست این 5 تانک را غول آسا را نابود کند در صورتیکه طبق گفته های این سایت در بیش از 19 جبهه حضور داشته است و در هر 19 نبرد آلمان پیروز جنگ بوده است. انگلستان جزو کشورهایی بود که می خواست برای نابودی این هیولا چاره ای پیدا کند و به همین دلیل برنامه ای ریخت تا در صورت رؤیت این غول آهنی 10 جنگنده و 10 تانک و همچنین با استفاده از 20 موشک ضد تانک آن را نابود کند. این تانک به محض اینکه در آخرین نبرد خود که در سال 1945 بود حاضر شد در دام انگلیسی ها افتاد اما در کمال ناباوری تمام سرنشینان آن سالم و همچنین موتورها، سیستم های داخلی سالم ماندند و فقط آسیب هایی در ناحیه یکی از توپ های ضد هوایی آن وارد شد اما در عوض انگلستان بیش از 12 هواپیما جنگی خود را به وسیله ضد هوایی این غول از دست داد.

هنوز حتی یک مدرک از اینکه این تانک ها در کجای آلمان هستند وجود ندارد و هنوز کسی موفق به کشف کردن این غول ها نشده است. گفته می شود در نوشته ای که از ژنرال «پسترو فتنون» در مورد این هیولا به جا مانده گفته است این موضوع با کلمه کلیدی گفته شده است و طبق بررسی کارشناسان این تانک احتمالا در نزدیکی کوه های «فلشنز» نزدیکی مونیخ است ولی هنوز حتی یک لاشه از این تانک به دست نیامده است.

مشخصات فنی:

سال ساخت : 1943

کشور سازنده : آلمان نازی
وزن : 1,500 تن
طول : 42 متر
عرض : 18 متر
ارتفاع : 7 متر
سرنشینان : 100 نفر
سلاح اصلی :دو توپ 250 م م
سلاح دوم : توپ 80 م م
قدرت موتور : 2200 اسب بخار
سرعت : 15 کیلومتر در ساعت

نظرات 2 + ارسال نظر
حسن جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 21:51

خیلی باهال بود

شقایق شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:30

به به، به این میگن یه مطلب خوب. نع این چیزایی که درباره درس گذاشتین! سپاس

نظرتان بسیار محترم و سپاسگزارم که نظرتان را ارائه دادید

حتما مطالبی جدید در وبلاگ قرار داده خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد