خاطرات یک ایرانی ازسفر به کره ی شمالی

کره ی شمالی کشوری است درشرق آسیا که بعد ازجنگ جهانی دوم تحت سیطره ی کمونیست شوروی قرار گرفت وامروز یکی ازمعدود کشورهایی است که مرام کمونیستی خودرا حفظ کرده است .

امروزه یکی ازبسته ترین کشورهای دنیا ازلحاظ ارتباط با جهان خارج(به گونه ای که کمترازده نفر حق سفربه خارج ازکشور رادارند.)،اجتماعی ،آزادی بیان و..می باشد.

تصمیم برآن شد به خاطر مرگ رهبراین کشور خاطره ی یکی ازایرانیان ازسفر به این کشور رابرایتان اینجا بیاورم.

  

ادامه مطلب ...

Landkreuzerیکی از فوق سنگین ترین تانک های تاریخ

آلمانها دراواخر جنگ جهانی دوم وقتی که شکست خود را نزدیک می دیدند باز هم امید خودرا ازدست نداده وسلاح هایی را ساختند که تا به امروز از شگفت انگیز ترین سلاحها هستند.

درمقاله های قبل یکی ازاین سلاح ها را که همان تانک تایگر بود را معرفی کردیم .

امروز قصدمان معرفی شاهکار اشپیر ،مهندس آلمانی را معرفی کنیم.

ادامه مطلب ...

دانلود دیوان چند شاعر

دراین بخش تصمیم برآن شد تادیوان چند شاعررابرای دانلود دروبلاگ قرار دهیم.

1) رساله ی دلگشا ی عبیدزاکانی:

           

                                     


ادامه مطلب ...

تاریخچه مختصر شیمی

شیمی یکی از علومی است که هموراه در زندگی بشر دخالت کامل داشته و وارد و به اندازه که تمدن کنونی بیشتر شود دخالت آن در شئون مختلف زندگی نیز زیادتر خواهد شد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از مواد شیمیایی گوناگون است. 

               

ادامه مطلب ...

معرفی تانک t-72

درسلسله مقالات راجع به معرفی تانک های جنگ جهانی بودیم که تعدادی ازدوستان تقاضا کردند تاتانک t-72که مربوط است به بعدازجنگ جهانی دوم رامعرفی کنیم.ماهم گفتیم چشم.

در اواخر دهه 60 هنگامی که تانک تی 64 ستون فقرات زرهی ارتش شوروی را تشکیل داده بود روسها به فکر طراحی و ساخت تانک برتری افتادند که جایگزین تی 64 شود. بنابراین اولین مدل تانک تی 72 در سال 1971 تولید شد. ولی مدل فوق از فناوری آنچنان پیشرفته تری نسبت به تی 64 برخوردار نبود. البته مدلهای بعدی تی 72 پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری کردند. در سال 1977 این تانک در معرض دید عموم قرار گرفت.


    ادامه مطلب ...

تاریخ شوروی؛ازظهورتافروپاشی

همانطورکه گفتیم به مناسبت سالگردفروپاشی شوروی تاریخ این کشوررابه تفصیل دراین سایت قراردهیم.منبع این سلسله مقالات ،کتاب "اتحادشوروی ،ازظهورتافروپاشی"بااندکی تصرف وتلخیص است.

فصل اوّل:حکومت تزارها


ادامه مطلب ...