کلیپ های هیجان انگیز شیمی

دراین بخش تعدادی اززیباترین کلیپ های واکنش های شیمیایی ساده را قرار می دهم .امید است که برای مشاهده کنندگان زبیا وجذّاب باشد.

ادامه مطلب ...

مارشها وسرود های نظامی شوروی

سرود ها و مارش های نظامی بخش مهمی از فرهنگ و بیان یک ایدولوژی میباشد. در واقع این آهنگ ها و سرود ها بازگو کننده مرام و منش وچگونگی تفکر یک جریان فکری خاص میباشند به طوری که با گوش دادن به یک موزیک خاص بدون اینکه از تفکر سازنده آن اطلاع قبلی داشته باشیم میتوانیم به آنچه در ذهن او میگذرد پی ببریم. از هزاران سال قبل صدا و موزیک جزو جدا نشدنی و یکی از اجزای اصلی میدان نبرد بوده. از نقش هماهنگ کننده نیروها تا اثر هیجانی و القای حس میهن پرستی و شجاعت . اثر یک موزیک یا سرود گاهی از از صدها صفحه اعلامیه و کتاب بیشتر است . در قدیم از صدای طبل در میادین استفاده میشد همچنین بجای سرود سلحشوران هر لشکر به رجز خوانی میپرداختند و بدین روی روحیه طرف خود را تقویت مینمودند . اعراب زجر خوانی را داشتند همچنین در ایران قدیم رجز خوانی سپاهیان قبل از جنگ سپاهیان قبل از جنگ امری متداول بود .در شاهنامه فردوسی شرح مفصل و مراحل آن آمده است.
موزیک نظامی و مارش نظامیبه معنای امروزی آنرا میتوان پدیده ای از قرن هفدهم میلادی به این ور و آغاز شده از اروپا دانست. نخستین ارتش هایی که در اروپا به این امر توجه ویژه نشان دادند : ارتش انگلستان و فرانسه ارتش پروس (آلمان )و ارتش روسیه تزاری بود .منتها در این بین ارتش روسیه تزاری بیشتر خوش درخشید. روسیه با داشتن پشتوانه ای قوی از لحاظ موسیقی که مهد موسیقیدانان بزرگ بوده و همچنین اپراها و بزرگ که در کل اروپا بینظیر بود مکان مناسبی بود برای این کار بود. همچنین آوای خاص زبان روسی حس نظامی خوبی به مارش میدهد.
با روی کار آمدن کمونیسم در روسیه این موزیک به ابزاری قدرتمند در دستان رهبران آن کشور نتنها برای روحیه دادن به مردم بلکه برای تبلیغات بدل گشت. پشتوانه قوی روسیه در زمینه موسیقی و عزم و نظم ایدولوژی کمونیسم در ترکیب با یک دیگر قویترین و تاثیر گذار ترین سرود ها و مارش های نظامی تاریخ رو خلق کرد .قدرت این موسیقی هنوز بعد از دو دهه از فروپاشی آن سیستم بخوبی قابل حس میباشد. مارش های انقلابی و نظامی شوروی توسط بقیه کشورهای کومنیست مثل چین و کره شمالی و کشورهای بلوک شرق نیز کپی و خوانده شد ..

اکنون به معرفی و ببرسی مهمترین و معروفترین آنها در اینجا می پردازیم :

ادامه مطلب ...

ساختاراتم1

ساختاراتم یکی ازمقوله هایی است که ذهن بشر ازهمان سالهای ابتدایی ایجاد علم معطوف به درک آن بود.شاید اولین کسانی که که پی به چنین ساختارهایی بردند یونانیان باستان بودند .درزمان های بسیار دوروپیش ازمیلاد عیسی مسیح یونانیان باستان به این نتیجه رسیده بودند که طبق اصول فلسفه ومنطق همه ی موادازذرّات ریزی به نام اتم تشکیل شده است.می گویند دموکریت دریکی ازجلسات درس خود این آزمایش را انجام داد:

ادامه مطلب ...